Rychlé vyhledávání
Provozováno na realitním systému Realman
Nacházíte se: Úvod » Naše služby

Naše služby

Aukční a realitní společnost GAVLAS Vám zajistí kompletní realitní servis v oblasti jak komerčních, tak rezidenčních nemovitostí.

Za svou historii jsme zprostředkovali více než …. prodejů komerčních nemovitostí, …… rezidenčních a na našem portále www.elektronickedrazby.cz jsme vydražili více než…. nemovitostí všeho druhu.

Specializujeme se na:

a to jak komerčních, tak rezidenčních nemovitostí.

Působíme po celé České republice. Pobočky máme v Praze, Brně a Ostravě.


Jak probíhá celý proces prodeje?

 

Osobní setkání

Nejdříve se sejdeme, u nás v kanceláři nebo ideálně rovnou na nemovitosti. Popovídáme si o Vašich představách a přáních. Řekneme si, co prodáváte, proč prodáváte, zda je pro Vás rozhodují cena či rychlost prodeje, zda máte jakákoli specifická přání. Ujasníme si, jak si vlastně celý proces prodeje představujete, tak abychom Vám mohli co nejvíce vyhovět a abyste byli stoprocentně spokojení. Nemovitost si prohlédneme a Vás vyzpovídáme. Očekávejte technické dotazy – na plochu nemovitosti, z jakého materiálu a kdy byla nemovitost postavena, kdy proběhla poslední rekonstrukce, co bude zůstávat za vybavení, jaké jsou měsíční náklady apod. Nebojte, pokud jste nemovitost např. zdědili a tyto informace nemáte, pošleme k Vám technika, aby zjistil stav nemovitosti..

 

Tržní odhad

Jakmile si ujasníme Vaše představy a nemovitost si prohlédneme, doporučíme Vám formu prodeje. Můžeme jít cestou klasického přímého prodeje nebo elektronické aukci či dražby, popřípadě výběrového řízení. Veškeré získané informace nám pomohou určit tržní cenu nemovitosti a strategii jejího prodeje. Informace zpracujeme a zašleme Vám nabídku s tržním odhadem a doporučením na formu prodeje.

Do tohoto okamžiku je pro Vás vše nezávazné, neúčtujeme si žádné poplatky. Chceme, abyste dobře porozuměli průběhu následujícího prodeje, abychom zodpověděli veškeré Vaše dotazy a vyjasnili případné obavy.

 

Příprava nemovitosti

Jakmile se rozhodnete pro spolupráci, nastává okamžik kompletní přípravy nemovitosti. Ke každé nemovitosti je třeba přistupovat samostatně. Je rozdíl, pokud v nemovitosti ještě bydlíte či pokud je prázdná, dle toho také budeme postupovat. Potřebuje nemovitost vystěhovat? Zajistíme Vám kompletní vystěhování či rovnou přestěhování do nového. Je třeba nemovitost opravit? Vymalovat? Pošleme k Vám naše řemeslníky. Je třeba nemovitost důkladně uklidit? Pošleme naší úklidovou firmu.

 

Profesionální fotografie a homestaging

Je třeba, aby nemovitost na potenciální kupující působila příjemně. Co si budeme povídat, první dojem je nejdůležitější a pokud nemovitost nezaujme v inzerci, na prohlídku jen těžko někoho přesvědčíme. Proto, jakmile je nemovitost připravena, vyklizena, případně opravena a uklizena, je čas ji pěkně připravit. Homestaging je v dnešní době nedílnou součástí procesu prodeje. Nemovitost připravíme, odosobníme, hezky naaranžujeme, přivezeme dekorace. Pokud je nemovitost prázdná a slušelo by ji vybavení, jsme schopni ji na focení i vybavit, aby zájemci měli představu, jak by to v jejich novém bydlení mohlo vypadat. Pokud v nemovitosti stále bydlíte, dopředu Vám pošleme seznam věcí, které je třeba odstranit (zubní kartáčky v koupelně a hrnec na plotně opravdu dobře nepůsobí). Následně vše uděláme s Vámi na místě.

Po homestagingu nemovitost nafotí náš profesionální fotograf, pokud k tomu bude nemovitost vhodná, uděláme i videoprohlídku či 3D scan nemovitosti.

Jak ovlivní prodej homestaging a profesionální fotografie se můžete podívat zde: odkaz na Pláničkovu

 

Prezentace nemovitosti

Nemovitost je připravena k prodeji. Dle typu prodeje, na kterém jsme se dohodli, a marketingové strategii vypracujeme kompletní nabídku. V první vlně oslovíme naši rozsáhlou databázi poptávajících klientů a následně začneme s masivní inzercí. O dalším průběhu prodeje Vás budeme telefonicky či emailem kontaktovat.


Našli jsme kupce. Co teď?

 

Zajistíme veškerý právní servis

Součástí našich služeb je samozřejmě kompletní servis, a to až po předání klíčů novému majiteli. Jakmile najdeme kupce, podepíšeme s ním rezervační smlouvu, ve které se zavazuje, že do určitého termínu podepíše kupní smlouvu, popř. smlouvu o smlouvě budoucí za již stanovených podmínek (především kupní cena). Jakmile je rezervační smlouva podepsána, připravíme návrh kupní smlouvy. Po celou dobu je Vám k dispozici naše právní oddělení, se kterým také veškeré připomínky konzultujeme. Následuje zajištění financování (k dispozici máme hypoteční poradce, kteří jsou schopni zajistit kupujícímu nejvýhodnější podmínky na trhu). Rezervační smlouva se zpravidla podepisuje na 1-2 měsíce, to proto, aby měl kupující dostatek času pro zajištění např. hypotečního úvěru.

Při podpisu kupní smlouvy se podepisuje také smlouva o úschově. Záleží, na jakém typu úschovy se s kupujícím dohodnete. My doporučujeme úschovu u notáře, ale je možné využít i banku či advokáta. Jakmile kupující (případně úvěrující banka) složí kupní cenu na zvolený úschovní účet, podáme návrh na vklad vlastnického, popřípadě i zástavního práva na katastr nemovitostí. Následně běží 20denní ochranná lhůta, po které katastr zapíše vlastnické právo na nového majitele. Jakmile je v katastru nemovitost přepsaná na nového majitele, Vám jsou peníze vyplaceny z úschovy.

 

Předání nemovitosti novému majiteli

Pak již zbývá pouze nemovitost předat novému majiteli. Připravíme předávací protokol i potřebné dokumenty k přepisu energií a na dohodnutý termín se v bytě sejdeme. Sepíšeme stav nemovitosti a stavy měřidel a nemovitost předáme novému majiteli.


Jak prodat formou elektronické aukce?

Pokud se společně dohodneme a nemovitost pro to bude vhodná, je nejlepší způsob, jak dosáhnout maximální prodejní ceny, forma elektronické aukce. Tržní cena je střed nabídky a poptávky a není lepší a efektivnější způsob, jak ji dosáhnout, než nechat zájemce se o Vaši nemovitost „poprat“.

 

► Na historii našich aukcí se můžete podívat ZDE.

 

Proces přípravy je stejný jako u přímého prodeje, nemovitost pro prodej perfektně připravíme, nafotíme, oslovíme všechny poptávající z naší databáze a zahájíme masivní inzerci.

Elektronická aukce má smysl v případě, že je po nemovitosti vysoká poptávka, jedině pak je možné dosáhnout maximální prodejní ceny. Nejdůležitějším faktorem je vybrat rozumnou vyvolávací cenu. Díky takto stanovené ceně je nemovitost pro zájemce velice atraktivní a začnou okamžitě reagovat. Pro prodej formou elektronické aukce je důležité, aby zájemci měli veškeré informace k dispozici. Proto jsou u nemovitosti zveřejněny veškeré dokumenty – prohlášení vlastníka, PENB, měsíční náklady, půdorys, ale i vzor rezervační i kupní smlouvy, který si spolu dopředu odsouhlasíme. Tím, že zájemci mají dopředu k dispozici vzory smluv, se velice zkrátí následný proces jejich podpisu, kdy se ve většině případů čeká pouze na zajištění finančních prostředků. Proto zpravidla dáváme 2 měsíce od konce aukce pro zaplacení kupní ceny (to je dostatek času pro kupující si zařídit hypoteční úvěr, pro který máme k dispozici hypoteční poradce, kteří mají s těmito formami prodeje bohaté zkušenosti).

Nemovitost inzerujeme minimálně měsíc, aby se nasbíralo co nejvíce zájemců. Prohlídky stanovíme 2 a probíhají formou dne otevřených dveří. V čase po pracovní době se nemovitost na cca 2 hodiny zpřístupní zájemcům. Pokud v nemovitosti bydlíte, je obrovskou výhodou, že nemovitost musíte připravit pouze 2x a nemusíte ji zpřístupňovat s každým jednotlivým zájemcem, který se na inzerát ozve. V nemovitosti je zájemcům k dispozici makléř a před vchodem pomocník, který otevírá vchodové dveře a rozdává potřebné materiály.

Aukce probíhá na základě aukční karty, která jasně specifikuje nemovitost, stanovuje vyvolávací cenu, termín aukce, termín pro zaplacení kupní ceny. Dále stanovuje aukční jistotu (kauci), kterou všichni zájemci musí složit na úschovní účet. Až po zaregistrování na aukční portál a zaplacení kauce se můžou účastnit. Samozřejmě pokud nevydraží, je jim kauce v plné výši navrácena. Tímto je zajištěno, že se aukce účastní pouze vážní zájemci (v případě, že vydraží a nezaplatí kupní cenu či nepodepíšou kupní smlouvu, kauce jim propadne).

Celý průběh aukce je velice transparentní a je možné ho sledovat online i pokud nejste přihlášení.

Jakmile se nemovitost vydraží. Musí vydražitel do 5 dní podepsat rezervační smlouvu ve vzoru, který měl k dispozici. Následně má 1-2 měsíce (dle toho, jak si dopředu odsouhlasíme) na podpis kupní smlouvy a zaplacení kupní ceny.

Následný proces je opět stejný jako při přímém prodeji. Dopředu si s kupujícím odsouhlasíte typ úschovy (notářská, bankovní či advokátní). Jakmile kupující, čí úvěrující banka složí peníze na úschovní účet, podáme návrh na vklad vlastnického práva na katastr nemovitostí. Po přepisu vlastnického práva na nového majitele je Vám vyplacena kupní cena z úschovního účtu a může dojít k předání nemovitosti. Připravíme předávací protokol o potřebné dokumenty k přepisu energií a nemovitost fakticky předáme.

 

Doufám, že jsme Vám proces prodeje dobře nastínili, pokud by Vám cokoli nebylo jasné nebo jsme Vás přesvědčili o prodeji přes naši společnost, ozvěte se na…